Jana Pendapatan

Monday 12 August 2013

Pembunuhan mangsa Fransisca "Sisca" Yovie mempunyai hubungan peribadi intim dengan seorang pegawai polis


Pembunuhan mangsa Fransisca "Sisca" Yovie mempunyai hubungan peribadi intim dengan seorang pegawai polis, yang dibuktikan dengan surat peribadi yang terdapat dalam biliknya.
Kota Bandung Ketua Polis Sr Comr. Sutarno mengesahkan khabar angin mengenai hubungan cinta di Bandung pada hari Isnin. Walau bagaimanapun, beliau juga menekankan bahawa pihak polis masih tidak dapat mengaitkan kematian beliau kepada pegawai polis.
"Surat itu terkandung kebencian beliau [pegawai polis]," kata Sutarno, seperti yang dipetik oleh kompas.com.
Sementara itu, pihak polis telah menahan empat orang berhubung dengan pembunuhan Sisca, ibu pejabat Polis Negara mendedahkan pada hari Isnin.
"Keempat-empat suspek adalah D, E, K dan D dan sedang disoal oleh Bandung City Polis," kata jurucakap Polis Negara Sr Comr. Agus Rianto seperti yang dilaporkan oleh agensi berita Antara.
Pihak polis, katanya, sedang menyiasat peranan empat orang, tetapi disyaki mereka membeli barang-barang yang dicuri daripada mangsa itu dengan dua suspek yang lain, yang berada dalam tahanan polis.
Ade menyerah diri kepada polis pada hari Sabtu dan Wawan telah ditangkap di Cililin, Kabupaten SK, pada hari Ahad.
Agus berkata, apabila tiba di tempat kejadian, polis mendapati beg tangan Sisca tetapi ia tidak mengandungi barang-barang berharga.
Pihak polis masih mempersoalkan suspek menyenaraikan apa barang-barang berharga telah diambil, katanya.
Empat pagar akan didakwa di bawah Kanun Jenayah, Perkara 362 mengenai kecurian, Perkara 480 pada pagar dan Perkara 55 bersubahat jenayah, Agus terus.
Sementara itu, Wawan dan Ade akan didakwa di bawah Perkara 364, fasal 4 Kanun Jenayah mengenai kecurian ganas yang membawa kepada kecederaan dan / atau kematian mungkin dengan hukuman 20 tahun penjara, penjara seumur hidup atau hukuman mati.
Setakat ini, pihak polis telah menyoal 15 saksi dalam kes itu.
Sutarno berkata kedua-dua suspek utama diterima untuk mengambil beg tangan mangsa, yang terletak di tempat duduk pemandu kereta mangsa.
Beliau berkata kedua-dua suspek utama mendedahkan bahawa beg yang terkandung di bawah, Rp 1 juta (AS $ 97,15) dalam tunai dan beberapa kosmetik, tribunnews.com dilaporkan pada hari Isnin.
Terdahulu pada hari Ahad, pihak polis mendakwa bahawa tidak ada barang-barang berharga telah hilang dari tempat kejadian jenayah, menolak pengakuan suspek utama 'yang mereka beg peragut biasa dan telah tidak bertujuan untuk membunuh mangsa.
Sutarno berkata kedua-dua telah lulus oleh apabila mereka melihat Sisca berhampiran kereta dan beg tangan beliau di tempat duduk pemandu.
Kedua-dua suspek berkata Sisca berjuang untuk menghalang mereka daripada mengambil beg tangannya sebelum jatuh dengan rambut beliau terbabit dalam kotak gear motosikal mereka.
Sisca, seorang pengurus cawangan PT Venera Multi Finance, telah dibunuh pada 5 Ogos Beliau dilaporkan kira-kira untuk memasuki boardinghouse beliau di Jl. Setra Indah Utara, setelah dibuka salah satu daripada dua padlocks pada pintu rumah.
Pembunuhan terkejut Bandung, kerana kedua-dua suspek mengheret Sisca belakang motosikal selama kira-kira 500 meter dari depan boardinghouse beliau.
Wawan dipercayai telah diadakan Sisca oleh rambut manakala Ade menaiki motosikal.
Mengesyaki kemudian berhenti berhampiran lapangan Jl. CIPEDES Tengah dan dikurangkan dahinya dengan parang.
Rakaman CCTV yang ditangkap jenayah menunjukkan Sisca diseret, badannya bergerak. Dalam rakaman itu, penjenayah memakai topi keledar muka penuh, menjadikan ia sukar untuk mengenal pasti mereka.
Sisca meninggal dunia dalam Sukajadi Polis kereta peronda dalam perjalanan ke Hospital Besar Hasan Sadikin.
Bedah siasat mendedahkan bahawa Sisca mengalami lebam-lebam di seluruh badan dan luka terbuka di dahi yang disebabkan oleh senjata tajam.

No comments:

Post a Comment

Busuk.com

Lain-lain bacaan